02 de gener 2008

Caipirinha Buen Ronsito

Per començar l'any, us penjo aquí la recepta del plat tipic dels sopars a casa meva; l'olla de caipirinha. No es una caipirinha ortodoxa, així que la he rebatejat com "Caipirinha El Buen Ronsito". El Buen Ronsito era una agrupació de barra de bar a la que pertanyia amb els meus ex-companys de pis. El nom ja us dona una idea del que era.

Olla de Caipirinha "El Buen Ronsito"

Ingredients:
Llimones, moltes, o en el seu defecte "Limón & Nada" de Minute Maid
Sucre, 350-400 gr. aprox.
Gel, una bossa.
Cachassa, mitja ampolla

Comencem triturant el gel. Dins de la mateixa bossa, i amb una mà de morter, anem triturant uns quants glaçons. No tots, ja que els que queden sencers ens ajudaràn a mantenir la beguda freda durant la nit. Un cop treballat el gel, l'aboquem a l'olla.


Si optem per llimones naturals, més bo, però més laboriós; n'hauriem d'esprèmer unes 8 o 10, depén del suc de la llimona. El suc l'aboquem a l'olla, i tallem les restes de llimona a quarts i ho posem també a l'olla. Aquestes aniràn deixant el suc, i li donen un toc de color al tema. En cas que us decanteu pel "Limón & Nada", digníssim dubstitut, només cal que espremeu un parell de llimones per donar el toc de color a l'olla, i hi aboqueu una ampolla sencera del "Limón & Nada".


Un cop tenim això, ho barrejem una mica perquè tot agafi el gustet, i hi aboquem la cachassa. Anem tirant, no la mitja ampolla de cop, proveu amb un quart i aneu tastant per veure si ho trobeu fort o fluix, aneu corretgint per trobar el punt.


Barrejem i hi afegim el sucre. Igual que la cachassa, no ho feu de cop, aneu abocant i tastant, una de les gràcies del beuratge es que ja aneu pet només de fer-lo. Abans de tastar-lo remeneu be, es imprescindible que el sucre es disolgui.


I ja està, ara només cal servir-la amb el cullerot i gaudir-la.
Ja no teniu excuses per dir-me, "quina enveja les teves caipirinhes", aquí teniu la recepta, i com veureu, no es gens complicat. A casa vem substituir les llimes tradicionals per llimones per diversos motius. Es més fàcil trobar llimones, i a més a més, entra molt millor així; es més suau i entra com aigua.
Us garantitzo un pet com cal.
Bona cuina!

10 comentaris:

Anònim ha dit...

Menos samba e mais treballar

Anònim ha dit...

quan la tastem?

Raimon ha dit...

No em desagrada la caipirinha, però el destí m'ha reservat no poder beure destil·lats per mor d'un estómac tan dèbil com la vostra candidatura.

alex ha dit...

Rai, es trist que portis això al camp personal. Com pots comprovar, no hi tinc propaganda aquí.

Et respecto, no facis canviar la meva opinió sobre tu.

Morgana ha dit...

no he preparado nunca ninguna... pero con esta receta ilustrada, ya no hay excusa...

no sabía lo del limón... tendremos que probarlo.

PENELOPE ha dit...

mmmmmm, quina pinta!

ja et vaig dir que l'he tastat mai...però segur que m'agrada.

Anònim ha dit...

Has fet el mateix amb vodka? A mi m'agrada més que amb cachaça, en qualsevol cas em sembla una bona manera de preparar per a uns quants...

Zzz ha dit...

jo tinc cachaça a casa i mai he sabut que fer-ne. si no caduca, us invito algun dia

Lula ha dit...

Mmmm
Bona recepta Àlex
Jo la prefereixo amb llima i poc sucre.

No he tastat les de vodka, però sóc una noia experimental, no descarto res.

escoltainvisible ha dit...

I caipirinha per abstemis? N'hi ha?